Дистанційне навчання

Вчіться, доки інші сплять.
Працюйте, доки інші розмовляють.
Тренуйтеся, доки інші відкладають на завтра.
Досягайте, доки інші тільки мріють!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5 клас. Предмет "Українська мова"
6 клас. Предмет "Українська мова"

9 клас. Предмет "Українська  мова".
10 клас. Предмет "Українська мова"
11 клас. Предмет "Українська мова".
------------------------------------------------------------------------------------------------------------5 клас. Предмет "Українська література"
6 клас. Предмет "Українська література"
7 клас. Предмет "Українська література"

9 клас. Предмет "Українська література".
10 клас. Предмет "Українська література".
11 клас. Предмет "Українська література".
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Тести. Мова. 
Тести. Література. 
Реклама книг

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Тема. Службові частини мови.
Вправи-розмежуванки

Правопис слів із частками  

Джерело: блог Л. Бойко. 

Завдання-трясовина.
Трясовина 1. Розрізнити самостійні частини мови й службові, написавши правильно.
Згідно/з, залежно/від, незважаючи/на, під/час, в/результаті, в/силу, у/напрямку/до, на/шляху/до, у/звязку/з, за/для миру, на/впроти дороги, по/між верб, по/над  хмарами, по/серед ріки, з/поміж дубів, з/під джерела, у/разі, під/кінець, під/час, що/ж/до, по/троє, тим/часом, раз/у/раз, пліч/о/пліч, один/в/один, де/не/де, час/від/часу, уві/сні, як/слід, по/совісті, по/суті, під/боком, під/гору, поза/торік, на/ходу, до/речі, під/силу, в/четверо, на/зразок, на/приклад, до/побачення, до/зустрічі, з/розгону, з/за кордону, до/ладу, за/світла, за/одно, поза/вчора, аби/як, що/ночі, на/провесні, у/день, ані/трохи, на/льоту, по/близу, не/зважаючи/на, по/серед, у/продовж, за/ради, за/для, під/час, згідно/з, по/біля, за/допомогою, з/метою, по/між, із/за.

Трясовина 2. Створити речення із сполучниками та сполучними словами: проте – про те; щоб – що б; якби – як би. 

Трясовина 3. 
Розкрити дужки й записати слова та словосполучення в три стовпчики залежно від правопису: у перший — ті, що пишуться окремо, у другий — разом, у третій — через дефіс.  
Написав (би), немов (би), як (небудь), економимо (чи) мало, спотикається (що) разу, казна (що), надумав (таки), електроніка (ж), майнув тільки (що), та (ж) так, роздивився (таки), а все (ж) таки, отакий (то), робить (аби) як, ні (до) кого, іди (ж) бо, пішов (аби) куди, (будь) куди, чого (б) небудь, (ні) скільки, стань (бо), (он) куди, (ген) далеко, тільки (но), ось (так), ото (ж), все (таки), отак (от), от (же).

Трясовина 4. У якому рядку ужито лише прийменники?  
А) назустріч вітру, з-поміж усіх, довкола дерева; 
б) якби-то так було, яблуня у цвіту, щодо закону; 
в) задля нас, внаслідок повені, посеред пшениць.

Трясовина 5. У якому рядку всі прийменники пишуться разом? 
А) в/наслідок повені, за/ради миру; 
б) в/супереч обставинам, за/для нас; 
в) на/перекір долі, під/час уроку; 
г) за/ради любові, по/заду колони; 
д) на/зустріч долі, з/боку дороги.

Трясовина 6. Створіть речення із словами, визначте частину мови. 
По-весняному – по весняному,  з гори – згори. 
По-чарівному – по чарівному,  назустріч – на зустріч. 

Трясовина 7. З ряду слів визначте службові частини мови, охарактеризуйте їх за типами. 
Хай, на, у, а, коли, б, щоб, чи, з-над, або, не, чи, коло, хіба, може.

Трясовина 8. Розподіліть сполучники на сурядні та підрядні. 
Або, та, якщо, дарма що, адже, аби, також, ані, чи, проте, однак.

Трясовина 9. Спишіть сполучники, розкриваючи дужки. 
Не(мов)би, що(б), все(таки), через(те)що, за(те), як(що), незважаючи(на)те(що), як(би), тому(що).

Трясовина 10. Знайти в тексті частки, визначити їх тип. 
1.  (Як)би я була зіркою в небі я б (не) знала ні туги ні жалю. 
2. Вітри проспівають над хвилями нив (про)те як в негоду він край боронив. 
3. Сонце вже заходило і гори востаннє засвітилися легким золотом немов були зіткані із багряних суцвіть. 
4. Гаряче серце б’ється чи тремтить і відчуваєш як зростають крила. 
5. Море голубіє над стінами скель і сонце так світить  ласкаво що аж каміння сміється. 
6. Він мовчав (про)те при тому був смішний до сліз. 
7.  Як(би) оті проміння золоті у струни обернути. 
8. Як(би) не крутила хуртовина, блисне сонце. 
9. Що(б) не сталося, річка залишиться в пам’яті. 
10. Що(б) не робив, роби тільки найкраще.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Тема. Прислівник.
Вправи
Завдання-трясовина. 
 Трясовина 1. Підібрати синоніми до прислівників.
Щиро, дуже тихо, ледь-ледь, дружно, коли-не-коли, віч-на-віч, неподалік, вниз, обіч, враз, правдиво.
( Довідка. Тепло, трохи, пліч-о-пліч, тільки удвох, близько, поруч, раптом, чесно, тихо-тихо, зрідка, донизу.)  
Трясовина 2.  Визначити прислівник іншого розряду у кожній групі слів.
1. Високо, наполегливо, надзвичайно, щиро
2. Надвоє, трохи, занадто, по-дитячому
3. Віддавна, здалека, понині, зранку
4. Праворуч, вниз, зараз, сюди
5. Згарячу, здавна, спересердя, зопалу
6. Наперекір, зосліпу, навмисно, напоказ 
Трясовина 3. Записати прислівники у два стовпчики: 1) ті, від яких утворюються ступені порівняння; 2) ті, від яких не утворюються ступені порівняння. 
Шоколадно, цікаво, струнко, брунатно, бузково, лимонно, весело, радісно, сліпо, блідо-рожево, світло, низенько, страшенно, привабливо, прегарно, ультрамодно, білосніжно, щасливо.
Трясовина 4. Чому існує різниця у написанні? Яким способом утворені  прислівники?
Десь високо крони зазеленіли угорі. Раптом у горі щось зазеленіло.
Трясовина 5. 1. Пояснити написання прислівників. 2. Визначити спосіб творення прислівників. 3. З’ясувати лексичне значення слів.  
Мимохіть, мимохідь.
Трясовина 6. Розподілити прикметники та прислівники.
Найдивовижніше явище. Найдивовижніше відтворено. Найоригінальніше представлено. Більш оригінально створено. Найрізноманітніше плетиво дерев. Найрізноманітніше поєднано.
Трясовина 7. 1. У чому відмінність слів як-небудь, що-небудь? 2. Визначити частину мови, прокоментувати написання.
Трясовина 8. Визначити частину мови, пояснити написання.
По українському звичаю, зварено по-українському, по нашому вигляду, говори по-нашому, по-дитячому дивитися, по дитячому обличчю; по перше квітня, по-перше, майте на увазі.
Як-не-як, всього-на-всього, ось-ось, без кінця-краю, кінець кінцем, одним одна, честь честю, чин чином. Від сьогодні знаю, не відкладайте до завтра, на потім, за багато років, марнуєш час забагато, стало набагато легше, зал на багато місць, на добраніч, до чого, за що, дарма що, тільки що, хіба що.  
Трясовина 9. До поданих фразеологізмів підібрати прислівники-синоніми. 2. Прокоментувати написання.
Ні за що ні про що, як у Бога за дверима, на швидку руку, не до ладу, як з неба впасти, доки рак свисне, ні на макове зерно, ні в сих ні в тих, як три дні не їв, від краю до краю.
(Довідка. Безпричинно, нашвидкоруч, недоречно, ніколи, ніяково, поволі, скрізь, безтурботно, несподівано, ніскільки.)
Трясовина 10. Записати прислівники, ставлячи наголос.
Удвічі, тричі, заочі, вночі, опівночі, напередодні, мимоволі, взагалі, надворі, напровесні.
Взнаки, утямки, вскоки, навкруги, навшпиньки, восени, навпомацки, по-товариськи, щоденно, старанно, радісно, зрання, спросоння, опівночі, неабияк, недарма, не до ладу, не до смаку, нікуди, віч-на-віч, босоніж, горілиць, навзнак, заразом, водночас, зосліпу, зопалу, згарячу, зсередини, неспроста, надвоє, здалека, зараз, зрання, заочі, позаочі, разом, завжди, навколо.
Трясовина 11. Визначити значення слів, скориставшись тлумачним слоником, звернувши увагу на наголос.
Нізвідки, нізвідки, нізвідкіль, нізвідкіль, нізвідкіля.    
Трясовина 12. 1. Яку роль відіграє наголос у словах ні ′коли, ніко ′ли? 2. Створити з ними речення.
Трясовина 13. Чому існує різниця написання прислівників?
1. Приходь непізно. 2. Вчитися ніколи не пізно.
Трясовина 14. 1. Чому слова недоречно, не до речі пишуться по-різному?  2. Прокоментуйте написання слів не до ладу′, не до вподо′би, не до смаку′.
Трясовина 15. 1. У чому різниця написання: нездійсненно, не здійснено? 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Тематичні  контрольні роботи
  1.  Контрольна робота №1. Фонетика. Орфографія
  2. Контрольна робота №2 Морфологія (Іменник. Прикметник)
  3. Контрольна робота №3 Морфологія (Числівник.Займенник)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Синтаксис
Однорідні члени речення. Інтервправа  http://learningapps.org



Лексика

Складіть пазл, щоб побачити зображеня 

Джерело: Блог Н. Бугайової.  http://slovesnic.blogspot.com  

Кросворд-переклад

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Немає коментарів:

Дописати коментар