Циклове МО

                                                                   
   Презентація діяльності кафедри
   Фотоколаж


    Методичні матеріали роботи ЦМО за 2015 - 2016 н. р.

    Орієнтири роботи
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Блогосфера


Мельниченко Н. С.
Білоскурська О. В. 
Як вчителю створити блог і його використовувати?!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Творча  група. Міні-лекції креативних для активних вчителів
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Експериментально-дослідницька робота  до  засідання № 4.


Завдання.
1. Створити блог із сторінками "ЦМО", "Дистанційне навчання".
2. Написати статтю про одну  із сучасних  інноваційних  технологій і виставити на сторінці "ЦМО" для коментування  колег.
Технології:
- Хмарні технології (мережева підтримка).
- Проектні технології (аплікаційна форма).
- Інтерактивне навчання (інтервправи).
3. Створити розробку уроку у сервісі Created with Padlet, використавши інтервправи, проекти, відео, Zaption
(Zaption. Навчальне відео дивитися з 36 хв. 15сек.  https://www.youtube.com/watch?v=EjKEauu4lJQ).
Виставити на сторінці "ЦМО". 
4. Вибрати експериментальний клас, використати технологію "перевернутого навчання" на сторінці "Дистанційне навчання" як засіб активного навчання. Прокоментувати прийоми зацікавлення. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Практикум Created with Padlet, Prezi.


Крупченко  М. В.   Євген  Гуцало "Лось"

Федоренко О. М.  Антоніми.

Ланецька В. В.

Ніора О. Г.

Мельниченко Н. С.

Білоскурська О. В. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Тематика  засідань  циклового методичного об’єднання вчителів-словесниківна  2015 – 2016 н. р.

Засідання 1
1. Основні завдання МО на 2015-2016 н. р.  Затвердження плану роботи  МО на  2015-2016 н.р.
2. Рекомендації щодо викладання української, російської, англійської, німецької мови  та української, світової літератури  у новому 2015-2016 н .р. Опрацювання Державного стандарту з філологічних дисциплін. Характеристика програм та підручників з предметів. Затвердження календарного планування з предметів.
3. Підходи Державного   стандарту (компетентнісний, особистісно орієнтований, діяльнісний ). Формування базових компетентностей (мовної, мовленнєвої, соціокультурної, діяльнісної)  
4. Атестація членів МО. 
5. Структура планування і проведення методичних тижнів та місячників.
6. Різне

Засідання 2     ! 19.10.15.
1. Діяльнісний підхід  до формування  компетентної особистості. / Федоренко О. М. / 
2. Розвиток компетенції та творчої активності вчителів-словесників, популяризація діяльності через блоги.    /повідомлення всіх членів ЦМО/
3. Методи і прийоми роботи з дітьми, що мають прогалини  у знаннях.   / члени ЦМО /
4. Підвищення рівня мовленнєвої,  лексико-граматичної  компетенції   вчителя та учня /Ніора О. Г./
5. Сучасні підходи підготовки учнів до ЗНО. Вироблення рекомендацій  /члени ЦМО/ - підготувати рекомендації. 
6. Новини з семінарів. Ознайомлення з ППД учителів  міста  через блоги.
/Крупченко М. В., Котляренко Н. М./
7. Різне.

Засідання 3   29.12.2015
1. Сучасні  педагогічні технології  навчання як умова досягнення нової якості мовно-літературної освіти /Котляренко Н. М./
2. Впровадження новітніх Web ресурсів у навчальному закладі. / Ланецька В. В./
Педагогічний  практикум.
3. Дистанційні форми роботи. / Мельниченко Н. С., Білоскурська О. Г./
4. Про підсумки Місячника української мови та писемності, результати міських олімпіад та конкурсів. / Котляренко Н. М./
5. Новини з семінарів.  Мережа професійного спілкування «Я – вчитель», впровадження ППД учителів міста у практику. /Котляренко Н. М./
6. Аналіз роботи МО за І семестр. / Котляренко Н. М./
7.  Різне. Про вивчення стану української мови й літератури в закладі. / Котляренко Н. М./

Засідання 4.   Протокол  засідання.
1. Проектування  сучасного освітнього середовища засобами Інтернет-технологій. / Ланецька В.В./
2. Педагогічний  практикум. /Члени МО, представлення проектів на власних  блогах; характеристика роботи /
3. Шляхи та засоби підвищення рівня читацьких компетенцій учнів. Вироблення  рекомендацій (5-6). / Члени МО /
4. Новини з семінарів. Мережа професійного спілкування «Я – вчитель», впровадження ППД учителів області у практику. / Ланецька В. В. (творча група), Котляренко Н.М., Ніора О.Г. /
5. Про підсумки предметних тижнів. /Крупченко М. В. /
6. Проведення контрольних робіт, ДПА у 9 кл., ЗНО  в 11 кл.  Документація. /Федоренко О.М., Котляренко Н. М./
7. Різне /4 питання /

1. Результати методичної роботи. Самоаналіз шляхів формування  компетентної особистості.
2. Результати роботи з обдарованими учнями: індивідуальна та групова позакласна діяльність.
3. Результати навчальної діяльності. Виконання програм з предметів.
4 Про стан реалізації Концепції Державної мовної політики
5. Аналіз роботи МО за 2015-2016 н.р. 
6. Анкетування.
7. Планування роботи МО на 2016-2017 н.р. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Аналіз роботи циклового методичного об’єднання вчителів-словесників
за І семестр 2015 - 2016 н. р.

     Шкільна кафедра вчителів-словесників складається з  педагогічних працівників:
1. Репецька Наталія Анатоліївна  – директор, вчитель російської мови та зарубіжної літератури; стаж роботи – 23 роки; вища категорія, вчитель-методист.
2.  Крупченко Марина Василівна – заступник директора з НВР, вчитель   української мови та літератури, зарубіжної  літератури; стаж роботи – 11 років; І категорія.
3.  Котляренко Наталія Миколаївна - вчитель української мови та літератури; стаж роботи – 17 років; вища категорія, вчитель-методист.
4.  Федоренко Олена Миколаївна - вчитель української мови та літератури; стаж роботи – 17 років;   вища категорія.
5. Ланецька Валентина Володимирівна - вчитель російської мови та зарубіжної літератури; стаж роботи – 19 років; вища категорія.
6. Мельниченко Наталія Сергіївна - вчитель англійської мови; стаж роботи – 4 роки; ІІ категорія.
7. Ніора Ольга Григорівна - вчитель англійської мови; стаж роботи – 8 років; ІІ категорія.
8. Білоскурська Ольга Вікторівна - вчитель німецької мови, стаж роботи – 1 рік;  спеціаліст.
МО 2 рік працює над вирішенням методичного питання: „Впровадження новітніх технологій навчання як шлях формування компетентної особистості вчителя та учня.”
     Планування роботи МО було проведено на діагностичній основі, визначено такі завдання:
·     Визначити й дослідити особливості діяльнісного підходу, що сприяє формуванню компетентної особистості  вчителя та учня.
·     Сприяти розвитку компетенції та творчої активності вчителів-словесників, популяризація діяльності через блоги.
·     Продовжити пошук і впровадження нових і дієвих форм роботи з обдарованими, талановитими, здібними учнями; та учнями, що мають прогалини у знаннях.
·     Упроваджувати сучасні підходи підготовки до ЗНО.
·     Визначити шляхи зацікавлення та підвищення рівня читацької  компетенції  учнів.
Із даного ряду завдань було обґрунтовано особливості діяльнісного підходу; звернена увага на  пошук і впровадження нових і дієвих форм роботи з обдарованими, талановитими, здібними учнями; та учнями, що мають прогалини у знаннях (вироблення рекомендацій); упровадження сучасних підходів підготовки до ЗНО через блог.  Продовжується експериментально-дослідницька самоосвітня робота вчителя через блог.    

      Робота ЦМО складалася із 3 засідань, що досліджували питання підходів  Державного стандарту (компетентнісний, особистісно орієнтований, діяльнісний ), формування базових компетентностей (мовної, мовленнєвої, соціокультурної, діяльнісної); діяльнісний підхід; сучасних  педагогічних технологій  навчання. Використані такі організаційні форми роботи: обговорення, круглий стіл, семінар-практикум. Засідання мають практично-дослідницький характер.
Результатом методичної та виховної  роботи на рівні школи стали:
1. Виступи вчителів – словесників на засіданнях ЦМО, що взаємопов’язані із проблемою МО та школи:
·     Котляренко Н. М. – «Підходи Державного   стандарту. Формування базових компетентностей»;  «Розвиток компетенції та творчої активності вчителів-словесників, популяризація діяльності через блоги»; «Сучасні  педагогічні технології  навчання як умова досягнення нової якості мовно-літературної освіти».
·     Федоренко О. М. – «Діяльнісний підхід  до формування  компетентної особистості».
·     Ніора О. Г. – «Підвищення рівня мовленнєвої,  лексико-граматичної  компетенції   вчителя та учня».
·     Білоскурська О. Г. – «Дистанційні форми роботи».
2. Виступ Котляренко Н. М. на педагогічній раді з теми: «Фактори соціалізації  особистості в умовах організації  освітнього процесу».
3. Робота у творчій групі «Ініціатива» Ланецької В. В., Мельниченко Н. С., Федоренко О. М.
Сучасні тенденції в освіті мають спонукати вчителя постійно займатися самоосвітньою роботою та освоювати нові технології навчання. Тому завдання засідань спонукати вчителів до  самоосвітньої роботи: вивчення наукових літературознавчих видань, фахової преси, робота в мережі Інтернет, створення  тематичних розробок, розширення освітнього простору учня. Формування творчої особистості реалізується через шлях від простого до складного, від репродукції до творчості.    
  У період між засіданнями у школі вивчався стан викладання української мови й літератури у 5 – 11 класах, результати узагальнено.  
     На належному рівні організовано позакласну роботу. Результатом позакласної навчальної  роботи на рівні школи став  Місячник української писемності ( Котляренко Н.М., Федоренко О.М.). Була проведена якісна позакласна робота, що відображена на сторінці «Позакласна робота» блогу Котляренко Н. М. за посиланням http://kotlyarenkonatali.blogspot.com . Варто відзначити такі заходи, проведені вчителями-словесниками, як: електронний проект «Розкажи світу про Україну»,  квести «Україна», «Українська мова»,  проект «Сім чудес України»,  флеш-моб «Патріотичні долоньки»,   проект «Листопад»,  кіномайстерня «Любіть Україну»,  «Мовознавчий електронний журнал»,  проект «З історії української писемності»,  електронний проект «Вишиванка»,  Свято рідної мови.  Позакласна робота Місячника  узагальнена у буклеті. Всі матеріали упорядковано.         
      Позакласна робота учнів з мови та літератури  направлена на пошуково-дослідницьку роботу, партнерство учителя та учня («Осіннє збирання балів»), підготовку та проведення свят у рамках КТС, відкриття учнівських талантів, формування та розвиток віри у свої здібності.           

         Результатом методичної та виховної  роботи на рівні міста стали:
·      Робота у міській творчій групі «Школа натхнення» Котляренко Н. М., ознайомлення із сучасними сервізами, що можуть бути використані в освітньому просторі (керівник Бойко Л. Б.).
·      Робота у міській творчій групі Ланецької В. В.
·      Створення Котляренко Н. М. відео уроку для підготовки до ЗНО на тему «Числівник».
·      Участь Котляренко Н. М. в Інтернет-конференції (стаття «Блог як інноваційний засіб координування активної освіти»).  

         Результатом методичної  роботи на рівні області стали:
·   Робота в «Обласній школі словесників» Репецької Н. А., Ланецької В.В., розробки уроків до збірки «Позакласне читання», 6 клас.  
·   Робота в обласній Інтернет-групі «ТТФФ», розробка уроків у сервісах Created with Padlet, Zaption «Іван Тобілевич. Ми зробимо все, що в наших силах», «Узагальнення вивченого з теми «Дієслово».

        Результатом методичної  роботи на рівні України стали:
·      Авторські дослідження  Котляренко Н. М. з української мови й літератури, що  представлені на авторському блозі.
·      Розробка уроку Н. Котляренко «  Іван Тобілевич. Ми зробимо все, що в наших силах» // «Українська література в школі». - 2015. -  № 11.

        Моніторинг рівня знань, умінь та навичок учнів показав:
·   достатній рівень вивчення української мови й літератури 5,7 – 8,9 кл. ( Федоренко О. М.);
·   достатньо-середній рівень вивчення української мови й літератури 11 кл. та середній рівень 9, 10 кл.  ( Котляренко Н. М.);
·   достатній рівень вивчення зарубіжної літератури (Репецька Н. А.)
·   середньо-достатній рівень вивчення зарубіжної літератури ( Ланецька В. В.)
·   достатній рівень вивчення англійської  мови  ( Ніора О. Г., Мельниченко Н. С. )
·   достатній рівень вивчення німецької мови ( Білоскурська О. В.)
·   достатній рівень вивчення російської  мови (Ланецька В. В.)
     Такі показники визначають достатньо-середній ступінь якості роботи вчителів МО, тому ґрунтовного дослідження потребує система роботи вироблення потреби в учнів старшої школи  бути успішними, а також  формування вироблення навичок грамотного письма ( «хвилинки грамотності», робота із словниками), система заходів направлена на стимуляцію читання.  
   Кафедрою була проведена система роботи, що сприяла б підвищенню рівня навчальних компетентностей  учнів з предметів: українська мова та іноземні (англійська, російська), українська та світова література. Узято участь у міських етапах олімпіад з предметів, Міжнародного конкурсу учнівської творчості, присвяченому  Шевченківським дням, Міжнародного конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося  брати наші…», конкурсі «Орлятко», інтерактивному конкурсі «Ґрінвіч».              
Результати  роботи з обдарованими дітьми такі:
1 місце. Міський етап Міжнародного конкурсу учнівської творчості, присвячений
               Шевченківським дням, Гончаренко Єлизавета, 11 кл. (Котляренко Н. М.).
3 місце.  Міський етап Міжнародного конкурсу учнівської творчості, присвячений
               Шевченківським дням, Мезенцева Анастасія, 10 кл. (Котляренко Н. М.).                
       Результативність роботи циклового ЦМО  вчителів-словесників вважаю задовільною. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Методичні, навчальні, позакласні досягнення  члена ЦМО вчителів-словесників  _____________________________________________________
Категорія __________________________ 

1. Результати методичної роботи на рівні школи  
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
2.  Вказати інноваційні технології, що були використані 
________________________________________________________________________
3.  Які тематичні розробки було створено протягом І семестру 
_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________
4.  Використання власного блогу, його мета  
________________________________________________________________________
Адреса  блогу ____________________________________________________________
5. Результати методичної роботи на рівні міста   ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
6. Результати методичної роботи на рівні області ________________________________________________________________________
 ________________________________________________________________________
7. Результати методичної роботи на рівні України ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
8. Середній рівень навчальних досягнень учнів  з предмету (-ів) ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
9. Результати роботи з обдарованими дітьми ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
10. Назви проведених  позакласних заходів із предмета ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Анкета члена циклового шкільного МО вчителів-словесників

                                               ______________________________________
категорія ____________________________

1.                  Якою є ваша професійна компетентність: репродуктивна, адаптивна, локально-моделююча, системно-моделююча? _______________________________________________________________________
2.                  Визначте ступінь якості вашої методичної роботи за минулий навчальний рік на рівні школи, ваші досягнення, результативність  _______________________________________________________________________
________________________________________________________________________

3.  Вказати інноваційні технології, що були використані 
________________________________________________________________________
4.  Які тематичні розробки було створено протягом року 
_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________
4.  Використання власного блогу, його мета  
________________________________________________________________________
Адреса  блогу ____________________________________________________________
5. Результати методичної роботи на рівні міста   ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
6. Результати методичної роботи на рівні області ________________________________________________________________________
 ________________________________________________________________________
7. Результати методичної роботи на рівні України ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
8. Середній рівень навчальних досягнень учнів  з предмету (-ів) ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
9. Результати роботи з обдарованими дітьми ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
10. Назви проведених  позакласних заходів із предмета ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
11. Які пропозиції щодо нових завдань МО надасте? ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________

12. Які форми роботи МО запропонуєте? ________________________________________________________________________

13. Які питання варто розглянути на засіданнях МО? ________________________________________________________________________

14. Якою буде ваша методична проблема на наступний рік, як збираєтесь її реалізовувати? ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________

15.  Які форми самоосвітньої роботи використовуєте? Які методичні праці найбільше вам допомогли у цьому році? ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________

16.  Якими є шляхи формування вашої творчої особистості? ______________________
________________________________________________________________________

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Аналіз роботи циклового методичного об’єднання вчителів-словесниківза  2014 – 2015 н. р.

     Шкільна кафедра вчителів-словесників складається з 8 педагогічних працівників:
1. Колосова Світлана Олегівна – директор, вчитель російської мови та світової літератури; вища категорія, старший вчитель.
2.  Крупченко Марина Василівна – заступник директора з НВР, вчитель   української мови та літератури, світової  літератури та народознавства; І категорія.
3. Котляренко Наталія Миколаївна - вчитель української мови та літератури; вища категорія, вчитель-методист.
4. Федоренко Олена Миколаївна - вчитель української мови та літератури; вища категорія.
5. Ланецька Валентина Володимирівна - вчитель російської мови та світової літератури; вища категорія.
6. Мельниченко Наталія Сергіївна - вчитель англійської мови і зарубіжної літератури; ІІ категорія.
7. Ніора Ольга Григорівна - вчитель англійської мови та світової літератури; ІІ категорія.
8. Білоскурська Ольга Вікторівна – вчитель німецької мови, спеціаліст.

      МО 1 рік працює над вирішенням методичного питання: "Впровадження новітніх технологій навчання як шлях формування компетентної особистості вчителя та учнів», тому метою роботи є ознайомлення з новітніми технологіями, що можуть бути використані у навчальному процесі.   
    Планування роботи МО було проведено на діагностичній основі, визначено такі завдання:
·      Визначити й дослідити методичні терміни, що окреслюють проблему.
·      Сприяти розвитку компетенції та творчої активності вчителів-словесників.
·      Продовжити пошук і впровадження нових і дієвих форм роботи з обдарованими, талановитими, здібними учнями.
         Робота МО складалася із 5 засідань, були використані такі організаційні форми роботи: обговорення, круглий стіл, повідомлення з використанням ІКТ, аналіз. Увага звернена на пошук і впровадження нових і дієвих форм роботи щодо підвищення рівня орфографічної грамотності.       
         Вчителі - словесники брали активну участь у роботі МО і виступили з питань, що взаємопов’язані із проблемою МО та школи:
·       Котляренко Н. М. – «Впровадження новітніх технологій  у навчальному закладі»; 
·       Крупченко М. В. – «Методика особистісно орієнтованого навчання»; «Технологія уроку особистісно орієнтованого навчання.»;
·       Федоренко О. М. – «Мотивація самоосвітньої роботи вчителя як шлях до якісного опанування  змісту освіти учнем»; «Методи особистісно орієнтованого навчання.»;
·        Ланецька В. В. – «Формування базових компетентностей (мовної, мовленнєвої, соціокультурної, діяльнісної)»; «Прийоми особистісно орієнтованого навчання.»;
·        Мельниченко Н. С. – «Поняття освітньої компетенції й компетентності»;  «Прийоми особистісно орієнтованого навчання.»;
·        Ніора О. Г. – «Поняття педагогічної технології»; «Методи особистісно орієнтованого навчання.»;
·        Сізих Я. Ю. - Індивідуальні та групові форми роботи при особистісно орієнтованому навчанні».
       На сайті МО розміщено інформацію, що характеризує роботу кафедри: її методичну проблему, завдання, план, блоги вчителів.
       Саме блоги Колосової С. О., Крупченко М. В., Котляренко Н. М., Федоренко О. М. стали новою формою методичної  роботи. 
       Практично-дослідницький характер роботи МО дає повною мірою займатися самоосвітньою роботою та освоювати нові технології навчання. Всі вчителі кафедри значну увагу приділяють самоосвітній роботі: дослідженню наукових літературознавчих видань, фахової преси, «хмарних» технологій. Протягом року МО займалась вивченням системи роботи вчителів Крупченко М. В.,  Ніори О. Г., що атестувалися у цьому навчальному році.
       У період між засіданнями результатом навчально-методичної  та виховної  роботи на рівні школи є:
·       Виступ Мельниченко Н. С. на педагогічній раді щодо впровадження особистісно орієнтованого навчання  у практику роботи сучасної школи;
·       Проведення майстер-класу з учителями НВО № 33 (Крупченко М. В.)
        Результатом позакласної навчальної  роботи на рівні школи є заходи, проведені у рамках   Місячника  української писемності ( Котляренко Н.М., Федоренко О.М., Крупченко М. В.); Тиждень іноземної мови, Тиждень російської мови та світової літератури.
Яскравими формами роботи є:
·       Оформлення колонок «Збережи українську», «Антисуржик», «Говори правильно»,   «Правильно наголошуй!», Фразеологізми» (Котляренко Н. М.)
·       Створення тематичних газет.
·       Проект «З історії української мови» (Котляренко Н. М. )
·       Виховний захід  «Подорож до країни писемності» ( Федоренко О. М.)
·       Виховний захід «Плекаймо рідну мову» (Федоренко О. М.)
·       Свято рідної мови «Лунай, прекрасна наша мово!» (Крупченко М. В. )
·       Заочна екскурсія Шевченківськими місцями (Котляренко Н. М. )
·       Конкурс виразного читання «Шевченківська весна» (Котляренко Н.М., Федоренко О. М., Крупченко М. В.)
·       Квест «Шевченко» (Котляренко Н. М., Федоренко О. М.)
·       Відкритий захід «Подорож Великобританією» (Ніора О. Г.)
·       Літературна вітальня (зустріч із поетом В. Корнійцем ) (Колосова С. О.)
·       Квест. Вислови й афоризми улюблених прозаїків та поетів. (Ланецька В. В.)
·       Конкурс «Свої думки у слово переллю» (Ланецька В. В.)
·       Диспут «Світова література і формування духовності людини» (Ланецька В. В. )
        За наслідками  проведення Місячника , тематичних тижнів оформлено папки матеріалів. Позакласна робота, проведена вчителями кафедри  направлена на пошуково-дослідницьку роботу, партнерство учителя та учня, підготовку та проведення свят у рамках КТС, відкриття учнівських талантів, формування та розвиток віри у свої здібності. Для учнів 11 класу протягом року було проведено факультативні заняття «Орфографічний практикум» ( вчитель Котляренко Н. М. ).

         Результатом методичної та виховної  роботи на рівні міста стали:
·        Участь у міському етапі конкурсу «Учитель року 2015» в номінації «Українська мова й література», створення власного блогу, проведення майстер-класу  (Крупченко М. В.)
·        Робота у міській творчій групі Ланецької В. В.
·     Участь у семінарі-практикумі з проблеми «Нові інформаційні  та проектні технології у навчанні іноземної мови як засіб підвищення ефективності уроку» (Ніора О. Г.)
·       Виступи на семінарах директорів та заступників директорів з НВР  «Аналіз роботи МО вчителів-словесників у взаємозв’язку з методичною проблемою школи» (Котляренко Н. М.)

         Результатом методичної  роботи на рівні області стали:
·       Робота в «Обласній школі словесників» Ланецької В.В.
·       Представлення міні-уроку, що висвітлює методику викладання / заняття-звіт на курсах підвищення кваліфікації / (Ніора О. Г.)
        Результатом методичної  роботи на державному рівні стали:
·       Участь у конкурсі  «Школа ХХІ століття»  (Колосова С. О.) – представлені матеріали кафедри
·       Участь у конкурсі  есе «Школа майбутнього» ( Котляренко Н. М., Федоренко О. М., Ланецька В. В.)
·       Участь у конкурсі  «Вчитель-новатор»  ( Федоренко О. М. )

        Моніторинг рівня знань, умінь та навичок учнів показав середньо-достатній рівень знань української мови, німецької мови (Котляренко Н. М., Федоренко О. М., Крупченко М. В., Сізих Я. С., Білоскурської О. В. ), достатньо-середній рівень знань російської та англійської мов (Ланецька В. В., Ніора О. Г., Мельниченко Н. С.),  достатньо-середній рівень знань української  та світової  літератури ( Котляренко Н. М., Федоренко О. М., Крупченко М. В., Ланецька В. В. ), що визначає середній ступінь якості роботи вчителів МО, тому ґрунтовного дослідження потребує система роботи вироблення навичок грамотного письма ( «хвилинки грамотності», робота із словниками), система заходів направлена на стимуляцію читання; питання мотивації та якості освіти учнів. Кафедрою була проведена система роботи, що сприяла б підвищенню рівня навчальних компетентностей  учнів з предметів: українська мова та іноземні (англійська, російська), українська та світова література. Учні брали участь у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості «Об’єднаймося, брати наші», Міжнародному конкурсі  учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням,  Міжнародному конкурсі знавців української мови імені П. Яцика, конкурсі «Гринвіч», конкурсі польської поезії, «Конкурсі до 200-річчя дня народження М.Лермонтова», Інтернет-вікторині до 200-річчя дня народження М.Лермонтова, українознавчий конкурс «Сояшник».
Результати  роботи з обдарованими дітьми такі:
1 місце. Міський етап Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося, брати наші…», Завгородня А. ( Котляренко Н. М.)
1 місце.  Конкурс художнього слова та акторської майстерності «Театральна молодь креативного міста»,  Біліченко А., Назаренко Є., Тарасенко Б.  (Колосова С. О. )
Міський етап «Конкурсу до 200-річчя дня народження М.Лермонтова»:
1 місце – Тарасенко Б., Назаренко Є, Кучер Т.; 2 місце – Біліченко А. 
Інтернет-вікторина до 200-річчя дня народження М.Лермонтова: 2 місце – Біліченко А., Кучер Т.   
 3 місце. Міський етап Міжнародного конкурсу учнівської творчості, присвячений
Шевченківським дням, Мезенцева А., 9 кл. (Котляренко Н. М., Федоренко О. М.).
         Підсумком роботи кафедри стали звіти вчителів «Про результати методичної роботи. Самоаналіз шляхів формування  компетентної особистості.», аналіз «Результати роботи з обдарованими учнями: індивідуальна та групова позакласна діяльність», діагностика ступеня якості роботи кожного вчителя, що визначили сутність роботи над науково-методичною проблемою  (5 засідання МО). Річний план МО виконано. Результативність роботи циклового МО  вчителів-словесників вважаю задовільною. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Цікавинки  методики 

Анкета. Планування методичної роботи

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Сайт НВО 33. Вчителі-словесники. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Заходи щодо вшанування І. Франка


Немає коментарів:

Дописати коментар