Мовознавчі проекти


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Граматика  фантазії" (проект-дослідження)

Мета: дослідити сутність власне українських слів, їх значення, багатство синоніміки, сприяти розвитку пошукової роботи зі словниками ( тлумачний, синонімічний, етимологічний ) та творчого мислення учнів.
Клас: 6

Хід:
І. Підготовча робота над проектом, визначення конкретних завдань.
  1. Вибрати власне українське слово. Визначити його лексичне значення.
  2. За початковими буквами підібрати інші власне українські слова, визначити їх лексичне значення, підібрати синоніми.
  3. Із  вибраних  слів утворити мініатюру у художньому стилі.
  4. Дати назву.
  5. Створити малюнки.
ІІ. Дослідницька робота над словом ( на вибір).
(Багатобарвний, безмежний, величний, височина, витвір, відблиск, відгомін, гідність, грайливий, злагода, крапчастий, чагарник, ласощі, діброва, небозвід, пустощі, веселка, роздоріжжя, світанок, стрімчак, паляниця, хуртовина, байрак ).

ІІІ. Кінцевий результат: захист проекту.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Проект "Поетичне відкриття української мови"

 


 


 

 

 

 

  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
"З історії української писемності"

Мета: дослідити історію розвитку української писемності, вчитися орієнтуватися в інформаційному просторі, аналізувати інформацію, доводити власні погляди та підтверджувати чи спростовувати ідею, що сприяє розвитку творчого мислення учнів.
Клас: 11
Кінцевий результат: захист електронного проекту.

Хід:
І. Підготовча робота над проектом, визначення конкретних завдань.
1.       Опрацювання літератури з тем:
- Перші сторінки письменності. 
- Алфавіт давніх аріїв. Санскрит.
- Відгомони української в шумерській, давньогрецькій та латинській мовах.
     - Велесова книга – книга прасловянського буття від початку І тисячоліття до н.е. по VIII ст. н.е.
     - Реформування письма словян святим Кирилом. Кирилиця.
     - Пергаментна книга – Остромирове Євангеліє.
     - Літописання. Нестор – літописець.
     - Софіївський собор – перша на Русі бібліотека. 
     - Пересопницьке Євангеліє.
     - Освітні заклади «темних часів».
     - Друкування в Україні.
     - Перший тлумачний словник у східному світі.
     - «Літопис Самійла Величка».
     - «Енеїда» І. Котляревського.
     - Т. Шевченко – основоположник української літературної писемності.
  2. Перегляд відеофільмів « Українська писемність», «Перша друкарня в Україні».
  3. Підбір ілюстрацій, використовуючи Інтернет ресурси.

ІІ. Дослідницька робота над вибраною тематикою  ( на вибір).
1. Усвідомлення учнем мети та завдань.
   2. Обговорення оформлення задуму.
   3. Розробка учнями організаційного плану, обговорення його на додатковому занятті. 
   4. Робота за планом.
   5. Перегляд вчителем дібраного учнями матеріалу, надання рекомендацій;

ІІІ. Кінцевий результат: захист власного проекту.

Немає коментарів:

Дописати коментар