5 жовтня - 106 років від дня народження Богдана-Ігоря Антонича,
українського поета, фольклориста, магістра філософії, мистецтвознавця, громадського діяча львівської “Просвіти”, літературного об’єднання “Листопад”, музиканта, художника, редактора молодіжного журналу “Дажбог” .
Завдання. Відкриття особистості.
- Використавши відео та матеріали підручника, охарактеризувати особистість, визначити життєве кредо автора.
- Домашнє завдання. Перегляньте відеопоезію "Автобіографія".
2. Визначте художній засіб: "Піднеслася голова", його роль.
3. Який епітет характеризує творчість?
4. Прокоментуйте першу самохарактеристику: "П'яний дітвак із сонцем у кишені".
5. Роль протиставлення гори - місто.
6. Який епітет розкриває суть міста?
7. Які художні засоби характеризують життєві випробування поета?
8. Визначте художній засіб: "Хвиль противних гурагани".
9. Як розуміє Антонич свою творчість, які образи-символи використовує?
10. Прокоментуйте другу самохарактеристику: "Я - закоханий у житті поганин".
11. Роль слова "поганин".
12. Ваші відкриття поезії.
(Порада! Дивитися відео на повномаштабному екрані.)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Творчість поета. Новаторство.
Ключові образи творчості Богдана – Ігоря Антонича пов’язані із відкриттям первинних речей, спроби пізнати їх таїну.
Антонич відчуває себе паростком природи, він зріднився з нею, він її частина. Це усвідомлення прийшло зненацька. І в цьому його автобіографія.
Тому природа у поезії велична будь-якої пори року. Весна дарує пробудження, літо співає пісню гармонії, осінь представлена різнобарв'ям, а перший сніг зими – наповнює світ чудесами.
Тут тепло і затишно кожному: і тварині, і людині.
Світ тварини – ліс – зелений і вічний. Тут існує мудрість ( через образ лиса) і благородство ( через образ сарн). І людину він очищує.
Світ людини – місто – стале і прораховане.
Образ міста Львова у “Монументальному краєвиді” – це пошук себе, своєї природності серед камінності.
Опорна характеристика збірок:
• “Привітання життя” – позначена енергією експериментування
- міфосвіт через імпресіонізм
- культ сонця
- рівність і рівноцінність усього живого
- національна символіка астральних образів
- землепоклонництво
- "вростання" героя у світ природи
- міфосвіт через імпресіонізм
- культ сонця
- рівність і рівноцінність усього живого
- національна символіка астральних образів
- землепоклонництво
- "вростання" героя у світ природи
• “Три перстені” – глибиною осмислення єдності розмаїтого буття
- закільцьована композиція - символ безконечного руху
- оказковування природи
- розширення "хати" до масштабів Всесвіту
- заглиблення у першоджерела світу
- закільцьована композиція - символ безконечного руху
- оказковування природи
- розширення "хати" до масштабів Всесвіту
- заглиблення у першоджерела світу
• “ Книга Лева” – духом християнського яснобачення
- образ Лева - знака філософського вогню, Сонця
- магічні числа 3, 7, 12
- образ Лева - знака філософського вогню, Сонця
- магічні числа 3, 7, 12
• “ Зелена Евангелія” – сонячною стихією залюбленої у життя людини
- гармонійність: Бог - природа - людина
- гармонійність: Бог - природа - людина
• “Ротації” – фантастичними видіннями сучасного міста, де прекрасне і погане сприймаються як рівнозначні поняття
- показ людського світу хаосу, несприйняття потворності життя, продажності
- показ втрати істиних цінностей = щастя неможливе
- показ людського світу хаосу, несприйняття потворності життя, продажності
- показ втрати істиних цінностей = щастя неможливе
• “Велика ГАРМОНІЯ”
- "Ти поклоняйся лиш землі,
землі стобарвній, наче сон цей!”
- “ Я розумію вас, звірята і рослини, я чую, як шумлять комети й проростають трави, Антонич теж звіря сумне і кучеряве…”
- “ Сідаймо в човен.
Поїдемо в подорож довкола наших сердець.Може, відкриємо нову, незнану землю…”
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Завдання. Виписати з поезії автора 10 рядків, що розкривають уявлення автора про світобудову. Вказати назву поезії.
- Виписати рядочки з поезії, які вразили. ("Щоденик інтелектуала")
Завдання. Виписати з поезії автора 10 рядків, що розкривають уявлення автора про світобудову. Вказати назву поезії.
- Виписати рядочки з поезії, які вразили. ("Щоденик інтелектуала")
Завдання. Прочитати поезії
- "Праліто", "Змія", "Клени", "Ліс", "До весни" - у чому суть прапервинності?
- "Пісня про незнищенність матерії" - через які образи розкривається предковічний світ? Що залишається у віках?
- "Зелена Евангелія", "Різдво" - як у творах поєднуються язичницькі мотиви та біблійні? Випишіть ключові образи.
- "Весна", "Малий гімн", "Барвінкова щирість" - як розкривається образ весни?
- "До істот з зеленої зорі", "Вишні" - як зображено світ гармонії?
- "Вишні" - як виражено власне бачення себе у світі літератури?
- "Три персні" - про які первісні й вічні речі створено елегії, чому саме про них?
- "Міф", "Молитва" - як через історію утверджується сутність народу?
- "Монументальний краєвид" - як через поезію відкривається Львів?
- Б.- І. Антонич "Зима". -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- "Праліто", "Змія", "Клени", "Ліс", "До весни" - у чому суть прапервинності?
- "Пісня про незнищенність матерії" - через які образи розкривається предковічний світ? Що залишається у віках?
- "Зелена Евангелія", "Різдво" - як у творах поєднуються язичницькі мотиви та біблійні? Випишіть ключові образи.
- "Весна", "Малий гімн", "Барвінкова щирість" - як розкривається образ весни?
- "До істот з зеленої зорі", "Вишні" - як зображено світ гармонії?
- "Вишні" - як виражено власне бачення себе у світі літератури?
- "Три персні" - про які первісні й вічні речі створено елегії, чому саме про них?
- "Міф", "Молитва" - як через історію утверджується сутність народу?
- "Монументальний краєвид" - як через поезію відкривається Львів?
- Б.- І. Антонич "Зима". -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Запитання.
1. Чому радить поклонятися Антонич?2. Поезія для автора - це спроба поєднання ...
3. Улюблені образи...
4. Які образи поєднують Антонича й Шевченка ...
5. Яке порівняння використовує автор, щоб охарактеризувати весну: "Весна - неначе...". Який зміст цього порівняння.
6. Наскрізні кольори -
7. Продовжіть і прокоментуйте: "Мої пісні над рікою часу - ..."
8. Чорез який улюблений образ тварини Антонича зображена прапервинність?
9. Який образ природи відкриває прадавність світу?
10. Продовжіть: "Я розумію вас ..."
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Вишні
Антонич був хрущем
і жив колись на вишнях,
на вишнях тих,
що їх оспівував Шевченко.
Моя країно зоряна, біблійна й пишна,
квітчаста батьківщино вишні й соловейка!
Де вечори з Евангелії, де світанки,
де небо сонцем
привалило білі села,
цвітуть натхненні вишні кучеряво…
цвітуть натхненні вишні кучеряво…
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Немає коментарів:
Дописати коментар